چه محتوایی تو اینستاگرام میترکونه؟

سوالی که برای همه ی کسانی که در اینستاگرام فعالیت میکنن و اینستاگرام رو به چشم یه بیزنس میبینن وجود داره اینه که : چه محتوایی میترکونه ؟ در این نوشته میخایم به این موضوع بپردازیم که چه مدل محتوایی پتانسیل ترکوندن و وایرال شدن رو داره. در واقع خیلی پروسه ی پیچیده ای نیست ، باید بدونیم رو چی دست بزاریم ، چیزهایی مثل کنجکاوی ، احساسات و …
مدل های محتوایی مختلفی وجود داره که یکی یکی به بررسی شون میپردازیم.

۱. بحث برانگیز

اولین مدل محتوایی که خیلی پتانسیل وایرال شدن داره ، محتوای بحث برانگیزه ، مثلا اگه دقت کنید مسائلی مثل دربی و رئال بارسا خیلی میترکونه واسه پیجهای فوتبالی یا مقایسه فراری و لمبورگینی واسه پیجهای ماشین بازا یا حواشی هنرمندان و …
خب دلیلش به نظرتون چیه؟ دلیلش اینه این مدل پست ها باعث بحث بین مردم زیر پست ها میشه و کاربرا کامنت میزارن ، لایک میکنن و به اشتراک میزارن ، چون کلا همه خوششون میاد وزن هر بحثی رو ببرن سمت تمایل خودشون و با کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاشتن یه جورایی حس خوبی بهشون دست میده .
این نوع محتوا واقعا برد-برد محسوب میشه ، پس ازش غافل نشید.

۲ . طنز و سرگرمی

کیه که از سرگرمی و طنز بدش بیاد ؟ همه مردم میخان زمانی که میان تو شبکه ی اجتماعی به نحوی سرگرم و درگیر بشن و کمی از زندگی روزمره شون دور بشن ، به این دلیل محتوای سرگرمی و طنز برای اکثریت مردم خیلی جذابیت داره .
خوبی پست های طنز و سرگرمی اینه که مردم دوستاشونو تگ میکنن و حتی اونو تو استوریشون به اشتراک میذارن و مورد زیاد داریم که پست رو سیو میکنن تا بعدا دوباره ببینن و بخندن ، در کل اگه ببینیم اکثر پیجهای موفق دارن تو این زمینه فعالیت میکنن چون مردم از خندیدن بدشون نمیاد، پس چون این مدل محتوا از نظر اینگیجمنت خیلی خوبه فراموش نکنید که ازش استفاده کنید.

۳. تصویرهای جذاب (چیزهایی که کمتر کسی دیده)

منظور از تصاویر جذاب چیه؟ تصاویری که ما در روزمره باهاشون سروکار نداریم و شاید کلا تو زندگیمون ندیدیم مثله تصاویری از کهکشان یا کف اقیانوس ها و قله کوه ها و امثال اینها . جذابیت خاصی تو اینجور پست ها وجود داره که باز هم باعث میشه که به اشتراک گذاشته بشه و مردم دوستانشون تگ کنن و ما هم چیزی جز این نمیخایم.

۴. اتفاق های واقعی

پست هایی مثله بحث شخصی با پلیس یا تصادفات، حادثه های طبیعی و … این مدل محتواها ذهن مردم رو درگیر میکنه و تمایلشون به اشتراک گذاری و مشارکت در اون پست بیشتره .
این مدل محتایی یه جورایی مثل محتوای طنزه و همه ازش خوششون میاد.

۵. احساسی

پستی که باعث برانگیخته شدن احساسات مردم بشه ، به طور حتم وایرال میشه و میترکونه ، سعی کنیم از این مدل محتوایی هم غفلت نکنیم و هر از چند گاهی از این مدل خیلی خوب استفاده کنیم.

۶.آموزشی

محتوای آموزشی شاید به اندازه بقیه طرفدار نداشته باشه ولی جز باارزش ترین نوع محتوا دسته بندی میشه و پتانسیل خوبی هم برای وایرال شدن داره ولی باید کارتون رو خوب بلد باشید تا بتونید با این مدل محتوایی موفق بشید.

خب موارد بالا مدل هایی از محتوا بود که به نظر من شانس خوبی برای وایرال شدن در اینستاگرام دارن و اگه درست پیاده بشن میتونن تعداد معقولی فالوور برای شما جذب کنن.

حالا به بررسی دقیقتر پست های اینستاگرام میپردازیم که دقیقا چه مدل پستی قابلیت وایرال شدن رو داره.

۱ . نقل قول ها (سخن بزرگان)

نقل قول ها یا همون سخن بزرگان چون به مردم اون حس خوب و الهام بخش رو میده، باعث میشه که زیاد به اشتراک گذاشته بشه . اگه یه جورایی انگیزشی باشه و به موفقیت و اینچنین مطالبی ربط داشته باشه که خیلی بیشتر مورد توجه قرار میگیره ، برای اینکه یه پست در این زمینه وایرال بشه، دوتا فاکتور نیاز داره : اول اینکه تصویر پشت زمینه جذاب باشه ، دوم اینکه از فونت خوبی استفاده بشه .البته فاکتور سومی هم هست که اون متنی که دارید نقل میکنید جذابیت کافی رو داشته باشه .

۲ . چهره آدما

شاید کمی براتون عجیب باشه ولی آمار نشون میدن که پست هایی که توی اونها چهره آدما دیده میشه ۳۸٪ لایک بیشتری نسبت به پستهایی که چهره توشون نیست دریافت میکنن.همین آمار کافیه که از چهره مون تو پستهامون استفاده کنیم و اینکه چهره ، یه رابطه ای بین شما و فالووراتون ایجاد میکنه که در بلند مدت تاثیر بسزایی رو برندینگ شما داره.

۳ . منظره های جذاب

یه عکس خوب از یه منظره جذاب و دیدنی ، میتونه توجه مردم که دارن تو اینستاگرام میچرخن رو جذب کنه .خب شاید شما بگین کسب و کار ما خیلی ارتباطی با منظره و اینا نداره ،‌خب شما میتونید از یه منظره ای برای تفریح با همکارانتون رفتید بزارید و درباره ی اون مکان توضیحاتی بدید تا فالووراتون با شما احساس راحتی بیشتری بکنن و حس کنن به شما نزدیکن.

۴ . غذا

یه عکس خوشمزه از یه غذای خوشگل ، چیزیه که تقریبا همه باهاش ارتباط برقرار میکنن علی الخصوص خودم ، چون هیچی مثله عکس های خوشمزه اشتهامو باز نمیکنه .مطمئناً تو اینستاگرام به پیجهایی برخوردید که فقط عکس غذا میزارن ، اگه عملکرد خوبی نداشت ، اینهمه پیج اختصاصی بهش نمیپرداختن.

۵ . عکس های تاریخی (نوستالژیک)

عکس های تاریخی چون باعثِ ایجاد حس مقایسه میشن خیلی توانایی وایرال شدن دارن ، چون مردم بیشتر به اشتراکش میزارن و بیشتر مشارکت میکنن .

۶ . حیوانات

از آنجایی که همه از حیوانات و بازیگوشیاشون خوششون میاد ، تو چند سال اخیر ثابت شده که ویدیو های جذاب از حیوانات ، بسیار وایرال و پر مشارکت هستن .

۷ . عکس های پشت صحنه

مردم دوست دارند با آدم های واقعی کار کن نه برند ، پس سعی کنید از کارهایی که پشتِ پست هاتون میکنید برای فالووراتون پست بزارید تا در جریانتون باشن و احساس نزدیکی بیشتری بکنن باهاتون.
حالا چرا وایرال میشه چون همه ی فالوورا دوست دارن بیشتر بهتون نزدیک شن و تو پستی که از پشت صحنه گذاشتید بیشتر مشارکت میکنن .

۸ . ترندهای روز

همراه شدن با ترند روز میتونه خیلی به وایرال شدن پست ها کمک کنه ، چون وقتی چیزی ترند میشه کاربرا دنبال پست هایی میگردن که دارن درباره اون ترند محتوا تولید میکنن و درواقع مشارکت کاربرا با ترندها بیشتره.

اینم از پست هایی که شانس وایرال شدن زیاد دارن ،‌اگه موردی بود که بهش اشاره نشد یا سوالی براتون پیش اومده حتما بپرسید.

محمد حنایی

پاسخی بگذارید