۵ راه کسب درآمد از اینستاگرام

تا حالا این سوال براتون پیش اومده که چجوری میشه از اینستاگرام پول در آورد؟
اینستاگرام در چند سال اخیر تبدیل به یک معدن طلا شده.
و فرصت های زیادی را برای همه ی مردم دنیا برای درآمد زایی فراهم کرده.

در گوشه کنار اینستاگرام همه دارن ما میگن بیایید شما را از طریق اینستاگرام میلیونر کنیم!

خب امروز می خوایم به بررسی مواردی بپردازیم که از طریق اونا میشه از اینستاگرام کسب درآمد کرد.

اگر به اندازه کافی زیرک باشیم،میتونیم از طریق این راه ها واقعا میلیونر شویم.

من راه های کسب در آمد از اینستاگرام را به شش قسمت تقسیم کردم :

۱. اینفلوئنسر شدن در اینستاگرام
۲. رشد وایرال پیج ها در اینستاگرام


۳. تبدیل شدن به واسط تبلیغاتی
در اینستاگرام
۴. مشاور رشد پیج در اینستاگرام
۵. راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

۱. اینفلوئنسر شدن

اینفلوئنسر به کسی میگن قدرت تاثیر گذاری بر روی تعداد مشخصی انسان داره.
در واقع رفتار وصحبت‌هاش در یک مسئله خاص توسط تعدادی شنیده و دیده میشه و روشون تاثیر میزاره.
معمولا کسی که بیشتر از ۵هزار فالوور واقعی داشته باشته توانایی تبدیل به اینفلوئنسر شدن رو داره.

البته کسی که کمتر از این مقدار فالوور دارن هم میتونه اینستاگرام اینفلوئسر باشه.

تا اسم اینفلوئنسر میاد همه به فکر میلیون ها فالوور و البته میلیون ها تومن میوفتن.
خب خیلی عجیب هم نیست.
ولی برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر و کسب در آمدِ درست و حسابی نیازی به میلیون ها فالوور ندارید.
البته نیاز به فالوور فیک هم ندارید .
تمام کارهایی که لازمه که انجام بدین تا تو اینستاگرام اینفلوئنسر بشید، رو به چند قدم ساده تقسیم کردم.
یکی یکی بررسیشون میکنیم،پس بدون اتلاف وقت بریم سراغ “چگونه در اینستاگرام،اینفلوئنسر شویم؟

۱. انتخاب موضوع

اولین و مهم ترین قدم برای تبدیل شدن به اینستاگرام اینفلوئنسر انتخاب موضوع و چسپیدن به اونه.
موضوعی رو باید انتخاب کنید که کاملا دربارش اطلاعات دارید و واقعا بهش علاقه دارید.
و حوصله تون سر نمیره بعد چند ماه که اتفاقی نیفتاد.
هیچوقت به خاطر اینکه فلانی در فلان موضوع داره کلیاتی فالوور میگیره سمت موضوعی نرید.
مگر اینکه شما هم علاقه و اطلاعات، در اون موضوع داشته باشید.
اوایل کار جوگیر نشید یه موضوعی رو انتخاب کنید که بعدا پشیمون میشید .
و دیگه نمیتونید به راحتی موضوعتون رو عوض کنید.
هر چی تو انتخاب موضوع سختگیر تر باشید راهتون آسون تره.
نکته ای که داشت یادم میرفت هم اینه که اگه راحت نیستید که فالوورا خودتون رو ببینن.
موضوعی که نیاز به حضورتون داره رو انتخاب نکنید.
یا هم اگر میکنید کسی رو پیدا کنین باهاتون برای محتوای ویدیویی همکاری کنه.
پست های شما باید بازتابی از علایق ،سرگرمی ها و اون موضوع اصلی که انتخاب کردید باشه.

نه مطالب رندومی که به ذهنتون میاد.

۲. نوشتن بیوگرافیِ تاثیرگذار و به یاد ماندنی

بعد از مشخص کردن موضوع،باید رو اولین چیزی که هر کسی که میاد تو پیجتون متوجهش میشه کار کنید.
اونم بیوگرافیه.
تو بیوگرافی باید خودتون معرفی کنید که چکاره هستید و چه هدفی دارید و چرا باید شمارو فالو کنن.
و نرن سراغ نفرات بعدی، درواقع باید یه دلیل خوب به کاربرا بدید که شما رو فالو کنن.
هرچی بیوگرافیتون جذابتر باشه احتمال جذب فالوور هم بیشتر میشه.
استفاده از ایموجی ها خیلی تاثیرگذاره و باعث احساس نزدیکی میشه.

پس سعی کنید حداقل از یه ایموجی استفاده کنید.

۳. داستان خودتون رو تعریف کنید

اگه فکر کردید با پست کردن چندتا عکس و ویدیو میشه تبدیل به اینفلوئنسر شد ، کمی در اشتباهید.
به همون اندازه که عکس و ویدیو مهمه،کپشن هر پست هم مهمه.
تو کپشن‌هاتون سعی کنید از تجربیات شخصی و داستان های جذابی که براتون اتفاق افتاده استفاده کنید.
چون با این کار فالوورها باهاتون بیشترارتباط برقرارمیکنن و باعث نزدیکی شما و فالووراتون میشه.
کپشن‌های شما باید ارائه دهنده برندتون و هدف اصلیتون از این فعالیت‌ها باشه.
سعی نکنید داستان سرهم کنید چون بلاخره دستتون رو میشه .

سعی کنید داستان خودتون رو به شیوه ای جذاب تعریف کنید و اصالت محتوای خودتون رو حفظ کنید.

۴. جذاب بودن پست ها

منظور از جذاب بودن پست ها اینه که پست هایی که تو پیجتون میزارید یه تم رنگی مشخص داشته باشه.
و در کنار همدیگه خیلی قشنگ به نظر بیان.
جذابِ بودن کلی پیج، درصد جذب فالوور های جدید رو خیلی بالا میبره..
پس سعی کنید از نرم افزار های ادیت استفاده کنید.
تا همه ی پست هاتون سطحی از کیفیت و جذابیت رو داشته باشن.
کپی نبودن پست هاتون خیلی مهمه.
چون وقتی برندی برای همکاری میاد احتمال اینکه متوجه بشه که شما کپی کردید بسیار زیاده.

پس این ریسک رو به جون نخرید و محتوا تولید کنید.

۵. منظم و پیوسته پست بزارید

جذاب بودن پست ها و کپشن بدون پیوستگی هیچ نتیجه ای نداره.
و باعث میشه بعد مدتی دیگه حوصله تولید محتوا رو نداشته باشید.
پس علاوه بر پست و کپشن،باید به زمان پست گذاشتن و پیوسته در اون زمان پست گذاشتن هم توجه کنید.
خیلی از اینفئلونسرها هر روز پست میزارن .
بعضیاشون هفته ای سه تا پنج تا پست میذارن.
که بستگی به موضوع انتخابیتون هم داره ولی در کل، هفته ای کمتر از سه پست توصیه نمیشه.
“توجه” : هر روز، تَکرار میکنم هر روز، استوری بزارید.
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود

۶. اکانتتون رو به کریتور، سوییچ کنید

چرا اکانتمو به کریتور سوییچ کنم؟
چون اینستاگرام یه سری داده از رفتار فالوورا و پست هاتون بهتون میده.
که میتونه در تولید محتوا های بعدیتون بهتون خیلی کمک کنه .
و از طریق این اطلاعاتِ مفید میتونید هدفمند تر جلو برید .
خوبی دیگه ای که داره اینه که میتونید راه ارتباطی دیگه ای جز دایرکت در اختیار فالووراتون قرار بدید.
برای هشتگ گذاری و نوع پست بعدیتون، از این داده ها استفاده کنید.

چک کردن اینسایتتون باید یکی از تَسک های روزانه‌تون باشه.

۷. استفاده از هشتگ های درست

وقتی شما از هشتگ استفاده میکنید دارید به الگوریتم میگید که موضوع پست شما درباره چیه.
هشتگ از نظر جذب ترافیک هم ابزار بسیار قدرتمندیه.
علی الخصوص در حال حاضر.
سعی کنید هشتگ هاتون رو با دقت و کمتر از ۱۵ تا برای هر پست استفاده کنید.
هشتگ تکراری هم نذارید چون شانستون برای جذب ترافیک میاد پایین.

علاوه بر اون هشتگ تکراری در صورت زیاده‌روی باعث بن شدن شما میشه.

۸. با فالووراتون تعامل داشته باشید

مهم ترین چیزی که شما در حال حاضر دارید فالوورای خودتونه.
پس باید به دقت ازشون مراقبت کنید.
و علاوه بر اینکه به خواسته هاشون توجه میکنید باید به صورت جدی پیگیرشون باشید
.جواب تک تک کامنت ها رو بدید.
در بین کامنت ها اگه فالووری استوری داشت، حتما استوریشو ببینید.
اگه میتونید جوابی بدید به استوریشون یا در نظر سنجیشون شرکت کنید.
از مسابقه و نظرسنجی تو استوری هاتون استفاده کنید تا بیشتر و بیشتر به فالووراتون نزدیک بشید .

در کل پیگیرشون باشین تا پیگیرتون باشن 🙂

۹. با دیگر اینفلوئسرها تعامل داشته باشید

وقتی شما با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه خودتون در ارتباط باشید..
و مطالب مفیدشون رو به مخاطبین خودتون انتقال بدید.
بعد از مدتی میبینید که اونها مطالب مفید و باارزشتون رو با مخاطبینشون به اشتراک میذارن.
اینفلوئنسرهای حوزه ی کاریمون رو به سه دسته تقسیم میکنیم.
و رفتارمون رو نسبت به اونها مشخص میکنیم
۱. خیلی معروف و قدیمی تر،نوع رفتار: در حد لایک و کامنت
۲. کمی معروف و قدیمی تر،نوع رفتار: لایک و کامنت و اشتراک گذاری پست های مفیدشون و طلب راهنمایی

۳. هم سطح شما،نوع رفتار: تشکیل گروه های تلگرامی و دایرکت و تبادل اطلاعات و کمک برای رشد گروهی

۱۰. با ترندها همراه باشید

همراه شدن با ترندها یکی از راه های مرسوم اینفلوئنسرها برای جذب فالوور در اوقات مختلف سال هستش.
شرکت در چالش های ترند اینستاگرامی از نمونه های ملموس همراه شدن با ترند هاست.

وقتی محتوایی بر اساس ترندها تولید میکنید دقت کنید از هشتگ های اون ترندها هم به خوبی بهره ببرید.

۱۱. با برندها ارتباط برقرار کنید

برندها را از حضور خودتون مطلع کنید.
و بهشون بگید که شما هم در این حوزه فعالیت میکنید و تمایل به همکاری دارید .
وقتی یک برند نسبتا خوب باشما کار کنه،خودش یه تبلیغات برای شما محسوب میشه.
یعنی شما این کیفیت و صلاحیت رو داشتید که برندی با شما همکاری کنه .
و این باعث جلب اعتماد دیگر برندها میشه .

۲. رشد وایرال پیج ها

وایرال پیج ها به صفحاتی گفته میشه که دراون محتوای وایرالِ دیگر پیج ها دراون قرار میگیره.
ما هر روز حداقل با چند وایرال پیج برخورد میکنیم و شاید اونارو دنبال کنیم.
این نوع پیج ها در مدت زمان کم،فالوور زیادی جذب میکنن.

و از راه تبلیغات درآمد خوبی هم کسب میکنن.

الان سوال اینجاست که چجوری میشه یه وایرال پیج موفق ساخت؟

با من همراه باشید تا واستون بگم…

۱. انتخاب موضوع

همیشه اولین قدم برای رشد در اینستاگرام، انتخاب موضوعه.
و تاکید من اینه که موضوعی انتخاب کنید که بهش علاقه دارید و ازش خسته نمیشید.
موضوعات پرطرفدار این روزهای اینستاگرام.
شامل : کلیپ های طنز و سرگرمی،ویدیو های آموزشی زیبایی و آشپزی،سکانس های جذاب سینما و تلویزیون، انگیزشی،فوتبال…
قبل شروع هر کاری نیاز به تحقیقات و سنجشِ بازاره.
پس برید ببینید که موضوعی که شما بهش علاقه دارید، چقدر مخاطب داره؟
بهترین پیج های حوزه ی شما چیان و …

بعد از یه تحقیقات حسابی با دید روشن آماده اید که موضوعی رو انتخاب کنید و کارتون رو شروع کنید.

۲. انتخاب یوزرنیم جذاب

یوزرنیم چیزیه که از شما تو ذهن کاربرا میمونه.
پس سعی کنید یوزرنیم انتخابیتون، جذاب، مرتبط با موضوع و تو ذهن بمونه.
سعی کنید تا میتونید یوزرنیم کوتاهی داشته باشید.
و تایپ کردنش ساده باشه تا کاربرا به دردسر تایپ دچار نشن.

دیگه اینکه که بیوگرافیتون و لوگوتون جذاب باشه که خودتون میدونید.

۳. پیداکردن/پست کردن محتوا

متاسفانه بازنشر محتوای وایرال دیگران،خیلی بهتر از تولید محتوای خودتون عمل میکنه.
پس برید به پیج های خیلی بزرگتر از خودتون که موضوعتون مرتبطه و اکسپلور پیج.
پست های وایرال رو دانلود کنید تو پیج خودتون بزارید.
علاوه بر نوع محتوا ، ساعتی که پست میزارید هم خیلی مهمه .
سعی کنید در ساعات ۵ عصر و ۹ شب حتما پست بزارید چون به طور کلی ساعات شلوغی محسوب میشن.
فقط یادتون باشه،همیشه پیجی که محتواش رو بازنشر میکنید رو تگ کنید . . .

همیشه همیشه همیشه

۴. هشتگ هشتگ هشتگ

هشتگ هایی که هر یوزر استفاده میکنه خیلی نقش مهمی در رفتار الگوریتم نسبت به اون یوزر داره.
قبل از هر چیز، تحقیقاتی غلیظ از هشتگ هایی که پیج های مشابه و بزرگ، استفاده میکنن به عمل بیارید.
در مرحله بعدی هشتگ هایی که پیج های کمی بزرگتر از شما استفاده میکنن و …
با این کار متوجه میشید که چه هشتگ هایی با چه میزان پست ، به درد شما میخوره.

البته میتونید خیلی ساده بیاید ازم بپرسید بهتون میگم ولی خودتون ماهیگیریو یاد بگیرید بهتره .

۵. فالوور جمع کنید

خب چجوری؟
برای شروع به طور منظم پست بزارید.
و از هشتگ های درست استفاده کنید.
بعد از اون برید به پیج های بزرگ مشابه و هشتگ های مشهور.
با فالوورا و لایک کننده‌های اونها ارتباط برقرار کنید.
خب چجوری ؟
با جواب دادن به کامنت ها و نگاه کردن استوریشون.

۶. شات کردن

وقتی به ۱کا رسیدید به پیج های مشابه زیر ۱۰کا برید و بهشون پیشنهاد بدید که همدیگه رو شات کنید.
این راه رایگان شات شدنه.

راه دیگش هم اینه که یه کلیپ جذاب تبلیغاتی درست کنید.

و پولی بدید به پیجهای خیلی بزرگتر از شما تا ویدیو رو واستون بزارن.

۷. استوری رو یادتون نره

رچی از خوبیای استوری بگم کمه ، هم باعث میشه مردم ترغیب شن به خاطر
فعال بودنتون فالوتون کنن هم الگوریتم شما رو به عنوان یه یوزر فعال میشناسه
و اکانتتون رو بوست میکنه .
عملکرد هر پست در یک ساعت اولی که پست میشه خیلی مهمه و باعث رفتن
پست به اکسپلور میشه ، پس منطقیه که تا پستی میزارید علاوه بر خودتون ،
دوستاتون هم اون پست رو بزارن استوری و از فالووراشون بخوان تا پست رو لایک کنن و کامنت بزارن
و چه بسا سیو کنن .

راه بعدی تبدیل شدن به واسط تبلیغاتیه . . .

۳. تبدیل شدن به واسط تبلیغاتی

واسط تبلیغاتی به کسی میگن که تبلیغ یک برند و یا محصول رو بین تعداد قابل توجهی
از پیجهای خوب پخش میکنه.
تنها لازمه ی اینکار داشتن رابطه با پیج های فعال و پربازدید اینستاگرامه.

که شما هم میتونید از امروز شروع کنید به مذاکره با چندین و چند پیج برای همکاری.

خب مشتری از کجا بیاریم؟
این سوال خوبیه
شما باید یه پیج بزنید.
با عنوان اینکه شما واسط تبلیغاتی پیج های فعال و بزرگ هستید.
و اسم پیج هایی که باهاشون کار میکنید هم ذکر کنید.
در بین برندها بگردید و افراد مرتبطی که امکان داره بهتون تبلیغ بدن رو فالو کنید .
البته من به شخصه پیشنهاد میکنم خودتون برید به برند ها پیام بدید .
و بگید با یه تعرفه خوب واسشون تبلیغات میکنید.

به ۱۰ نفر رو بزنید بلاخره یکی قبول میکنه و کار شما شروع میشه.

تو پیجتون، جزئیاتی از کمپین اولین مشتریتون رو بزارید.
و در واقع به فالوورهاتون این اجازه رو بدید در هر کمپینی که شما اجرا میکنید

مشارکت داشته باشن و ببینن که از شما چه کاری برمیاد.

بعد از یه مدتی که گذشت و کم کم، راه و چاه رو به طور کامل یادگرفتید، وقت مذاکره
با اینفلوئنسرهاست.

اگه واقعا وقت بزارید و بهونه نیارید ، این راه یکی از ساده ترین راههای کسب در آمد از اینستاگرامه.

سعی کنید خلاق باشید و درباره تبلیغات در اینستاگرام محتوا تولید کنید.

و اطلاعات مفیدی در اختیار فالووراتون قرار بدید.

حتی در حدی بهشون اطلاعات بدید که بتونن خودشون اینکارو انجام بدن.
وقتی رفتن دیدن مذاکره و قرارداد بستن با پیجها آسون نیست.
و شما واقعا حرفه ای هستید.

اون موقعس که میان سراغ شما و درآمد شما چند برابر میشه.

چرا؟
چون شما با دادن اطلاعات به صورت رایگان اعتمادشون رو جلب کردید.
و دارید با کمترین هزینه براشون اینکارو انجام میدید.

براشون از نظر زمانی و مالی به صرفه است تا با دیگران.

۴. مشاور رشد پیج در اینستاگرام

مشاورِ رشد به کسی گفته میشه که به تمام تاکتیک ها و استراتژی های رشد در اینستاگرام آشنایی داره.
و میتونه به بقیه کمک کنه که به خوبی و در زمان کمتر به رشد دلخواهشون برسن.
مهمه که واقعا بر الگوریتم و تاکتیک های اینستاگرام سوار شید.

و واقعا بدونید که چیکار میکنید تا بتونید مشتریانی خوبی بگیرید.

قدم اول : اعتماد سازی

اعتماد از طریق صداقت و ایجاد ارزش برای طرف مقابل بدون چشم داشت، صورت میگیره.
صداقت تو این کار خیلی مهمه.
با فالووراتون صادق باشید.
هر محتوایی که واقعا به کارشون میاد رو باهاشون به اشتراک بزارید.
حتی اگه اون محتوا متعلق به رقباتون باشه (تو استوری بزارید و صاحب محتوا رو تگ کنید).
شما با این کار به فالووراتون این حس صداقت و ایجاد ارزش رو میدین.
و باعث این میشین که فالووراتون حس بهتری نسبت به شما داشته باشن.

و بخوان علاوه بر دنبال کردن محتواتون با شما کار کنن.

قدم دوم : رشدِ شخصی

سعی کنید اگه هیج سابقه ای در رشد پیج تو اینستاگرام ندارید ، اول کمی تجربه کسب کنید.
از پیج کاریتون که به مشاور رشد شدن اختصاص دادید شروع کنید.
و در حد معقولی رشدش بدید.
با این کار دارید صلاحیت خودتون رو به فالووراتون اثبات میکنین که کارتون رو بلدید.
و به الگوریتم سوارید و میدونید دارید چیکار میکنید.
از همون ابتدا سعی کنید اطلاعات مفیدی که فکر میکنید به درد فالووراتون میخوره رو در اختیارشون قرار بدید.
از این طریق هم اعتمادشون نسبت به شما بیشتر میشه هم بیشتر تمایل به همکاری دارن.
یه چیزیو یادتون نره قبل از همه اینها باید واقعا وقت بزارید و تمام اصول رو یاد بگیرید.
تا بتونید واقعا به مردم کمک کنید و باعث نشید بقیه ی کسانی که تو این کار هستن هم،

به خاطر کوتاهی شما بدنام بشن و اکوسیستم آلوده بشه.

قدم سوم : خدمات

بعد گذشت مدتی و ساختن تعداد معقولی فالوور که واقعا از مطالبتون خوششون میاد.
وقتِ ارائه خدماته و در واقع پول در آوردن از اینستاگرامه.
تو خدماتتون باید فقط مواردی رو پوشش بدید که واقعا بر اونها مسلطید.
و میتونید از طریق اون راه ها به مشتریتون کمک کنید.
سعی کنید جدول مشخصی از قیمت ها و خدمات داشته باشید.

که کسی که میخاد باهاتون کار کنه از اول حساب کتاب خودشو بکنه.

۵. راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

در طول روز با چندین پیج فروشگاهی تو اینستاگرام رو به رو میشیم.
که به نظر میاد خیلی دارن میترکونن و درآمد عالی دارن از اینستاگرام کسب میکنن.
شاید به خودمون بگیم به این سادگیا هم نیست.
باید این خبر بد رو بهتون بدم که به این سادگیاست.
اگه خودتون در دنیای واقعی فروشگاه دارید و تو اینستاگرام شعبه ای افتتاح نکردید باید بگم سخت در اشتباهید.
همین الان برید و یه شعبه تو اینستاگرام افتتاح کنید.
اگه در هیچ دنیایی فروشگاه ندارید.

میتونید تو دنیای اینستاگرامی اولین شعبه تون رو افتتاح کنید.

برای زدن فروشگاه تو اینستاگرام سرمایه اولیه میخوام؟

تقریبا ۹۹ درصد مردم فکر میکنن برای زدن فروشگاه تو اینستاگرام نیاز به سرمایه اولیه دارن.

در صورتی که اینجوری نیست و بدون سرمایه اولیه هم میشه یه فروشگاه تر و تمیز تو اینستاگرام راه انداخت.

قدم اول اینه که محصول موردنظرتون رو انتخاب کنید.

سعی کنید محصولی باشه که توانایی تامین کردنشو داشته باشید و از همه مهمتر سود دار باشه.

قدم بعدی افتتاح پیج و طراحیِ یه لوگوی خوشگل برای مغازتونه .
و یه توضیحِ تر و تمیز تو بیوگرافی که تو مغازه شما چی پیدا میشه.
و بعد گذاشتن ۱۵ تا پست معرکه از محصولات و توضیح درباره محصولات
به طوری که مخاطب بعد از دیدن عکس و خوندن کپشن شما دلش بخاد محصول شمارو داشته باشه.

وقت افزایش فالوور میرسه.

چجوری فالوور فروشگاهمو ببرم بالا؟

اگه شما هم مثل من از فالو/آنفالو خوشتون نمیاد.
میتونید پیج هایی رو که فکر میکنید مشتری شما اونجا حضور دارن رو پیدا کنید.
بعد از اینکه پیج هدف پستی گذاشت برید کامنتی مفصلی بزارید.

و استوری همه ی کسانی که لایک کردند رو ببینید و پستاشون رو لایک کنید.

در همین حین به تمامی دوستان و آشنایانتون پیام بدید.

که برای مغازه ی جدیدتون استوری بزارن و به فالووراشون بگن که شما رو فالو کنن.

مشتری که اومد چیکار کنم؟

اگه دقت کرده باشی گفتم یه محصولی رو انتخاب کن تامینش برات خیلی راحت باشه.
مشتری که اومد بعد از اینکه پرداخت کرد.
برو محصول رو تهییه کن واسش بفرست

یا اصلا با کسی که محصول داره درصدی کار کن.

همش عکس محصول بزاریم یا چی ؟

شما باید هفته حداقل سه تا پست بذاید.
سعی کنید حداقل یکیش ویدیو های جذابی از محصولتون باشه.
یا هم آموزشی چیزی بذارید که به جذابیت پیجتون اضافه بشه.

اینجوری مردم به پیجتون جذب میشن و ممکنه ازتون خرید کنن.

قیمتو زیر عکسا بزنیم یا بیان دایرکت؟

اگه محصولتون قیمت ثابتی داره و هر روز قیمتش عوض نمیشه، زیر پستا بگید.
ولی اگه قیمت ثابتی نداره.

بهترین کار اینه که به فالووراتون بگید قیمت رو بیان دایرکت بپرسن.

خب حالا بیاین باهم راه‌های بهتر کردن فروشگاهمون و بالا بردن درآمدمون از پیجمون باهم صحبت کنیم.

۱ . بهینه سازی پروفایل

در واقع پروفایل شما تابلو مغازتونه پس باید جذاب باشه.

اولین چیزی که هر کسی که میاد تو پیجتون میبینه عکس پروفایل، بیو و هایلایت هاتونه.

عکس پروفایل میتونه به دو صورت باشه.
میتونه لوگوی برندتون باشه.
یا عکس خودتون.
تجربه نشون داده مردم برای خرید تو اینستاگرام بیشتر تمایل دارن از شخص خرید کنن تا برند.

مگر اون برند در خارج از اینستاگرام هم خیلی معروف باشه.

پیشنهاد من اینه اگه در خارج از اینستاگرام شهرتی ندارید از عکس خودتون استفاده کنید.
بیوگرافیِ پیج فروشگاهی باید توضیح درستی از محصولات رو به کاربر بده.
وعلاوه بر اون باید کاربر رو ترغیب کنه برای رفتن و دیدن محصولات .
هایلایتها باید شامل :
رضایت مشتری
نحوه‌ی سفارش
دسته بندی محصولات
جزئیات ارسال
و…

همچنین باید کاور یکدست و و منسجم و خوشگل داشته باشه

۲ . پست های خیلی باکیفیت

عقل مردم به چشمشونه رو زیاد شنیدیم.
تو این مورد هم همینه.
اگه عکس هایی که از محصولاتتون میگیرید جذابیت و کیفیت کافی رو نداشته باشه.
شاید بشه گفت مهم نیست محصولتون چیه، کسی اونو نمیخره.
پس باید وقت بزارید و عکسهای جذابی از محصولتون بگیرید.

تا مخاطب جذب بشه و در واقع حس کنه که اون محصول رو میخواد.

۳ . استفاده از هشتگ های درست

برای پیج فروشگاهی علاوه بر اینکه باید، بهترین هشتگ هارو برای هر پست استفاده کنید.
باید هشتگ مخصوص به خودتون رو داشته باشید .

و محصولاتتون رو یه جورایی تقسیم کنید تا برای مشتری دسترسی بهشون ساده تر باشه.

۴ . از طریق کپشن بفروشید

تو کپشن باید توضیح مختصری در مورد محصول و نحوه ساختش بدید.
علاوه براون باید دلیلی به فالوورا برای خرید محصولتون بدید.
در واقع باید اونها رو تحریک کنید که محصول رو از شما بخرن.

باید درباره ی دلایلی صحبت کنیم که چرا شما و نه پیج بعدی.

۵ . استفاده از مشتری برای جذب مشتری

برای مشتریانی که با استفاده از محصول شما پست یا استوری میزارن
تخفیفات و امکانات ویژه ای در نظر بگیرید.
تا هم براتون مشتری جدید بگیرن.
و هم برای استفاده از تخفیفشون دوباره از شما خرید کنن.

شما با این کار بدون صرف هزینه ای فروش های بعدیتون رو تضمین میکنید.

۶ . استفاده ی بهینه از استوری

فالوورا با دیدن پشت صحنه ی پیج شما، حس اعتماد بیشتری به شما پیدا میکنن.
و بیشتر تمایل به خرید از شما دارن.
هر از چند گاهی استوری هایی از آماده کردن محصول یا بسته بندی یا … بزارید.

تا مخاطبانتون احساس نزدیکی و اعتماد بیشتری داشته باشن.

۷ . لایو (LIVE)

استفاده از لایو در حین ساخت و بسته بندی محصولات
یا صحبت درباره محصولتون
یا اصلا همینجوری دارید از دارید تو خیابون میگردید

تاثیر زیادی رو رابطتون با مشتریاتون داره و خیلی میتونه به افزایش فروشتون کمک کنه.


اینها راههایی بودن که شما میتونید با استفاده درست از اونها درآمد خوبی از اینستاگرام کسب کنید.

امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه

پاسخی بگذارید